loading...

خانومانه

خانومانه: جویدن ناخن عادتی ناپسند است اما در واقع کسانی که این کار را انجام می دهند هم از انجامش لذتی نمی برند؛ چه بسا آن ها خودشان هم بسیار از این موضوع ناراحتند. اما مسئله ی اصلی این جاست

آیا شما هم ناخودآگاه ناخن هایتان را می جوید؟

خانومانه بازدید : 60 شنبه 11 خرداد 1398 : 12:46 نظرات (0)

خانومانه: جویدن ناخن عادتی ناپسند است اما در واقع کسانی که این کار را انجام می دهند هم از انجامش لذتی نمی برند؛ چه بسا آن ها خودشان هم بسیار از این موضوع ناراحتند. اما مسئله ی اصلی این جاست که هیچ دلیل روانشناختی مشخصی برای این کار وجود ندارد و تنها در شرایطی که فرد دچار استرس، تنش، نگرانی و عصبی می شود سراغ ناخن هایش می رود و شروع می کند به جویدن آن ها بدون اینکه حتی خودش متوجه شود. همچنین عده ای دیگر بر این باورند که این تنها یک عادت بد رفتاری است که در طی زندگی فرد شکل می گیرد و چندان به شرایط استرس زا بستگی ندارد.

 

آیا شما هم ناخودآگاه ناخن هایتان را می جوید؟

 

اما آیا جویدن ناخن مسئله ای جدی است؟

شاید به ظاهر چندان مشکلی حادی به نظر نیاید؛ اما در دراز مدت قطعا اثرات مخربی برجای خواهد گذاشت مانند از بین رفتن شکل طبیعی ناخن ها، عفونت انگشتان، خونریزی، مشکلات دهان و دندان و مواردی از این قیبل. بنابراین در موارد حاد می تواند مشکلات جدی به بار بیاورد. اما همانطور که می دانید زمانی که یک عادت در انسان شکل می گیرد، ترک آن بسیار سخت خواهد بود، پس بهتر است در همان ابتدای مسیر جلوی عادات بد گرفته شود.

در ادامه روش هایی برای کمک به ترک این عادت ناپسند ارائه شده است که در برخی جواب داده و به آن ها کمک کرده است و در برخی دیگر متاسفانه خیر. البته بهتر است در ابتدا به پزشک هم مراجعه شود؛ زیرا عده ای بر این باورند که جویدن ناخن ممکن است به دلیل کمبود و نیاز بدن به موادی از جمله کلسیم و برخی ویتامین ها باشد. بنابراین ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا با انجام آزمایشاتی میزان مواد معدنی بدن شما را بسنجد و اگر مشکل شما به دلیل کمبود این مواد نبود، سپس راه های زیر را امتحان کنید. 

۱- هر ۲۰ دقیقه انگشتانتان را روغنی کنید (روغن زیتون، کاستور، جگر ماهی)

۲- استفاده از سس فلفل داغ، تاباسکو

۳- درخت چای

۴- ژل آلوئه ورا

۵- فلفل هندی

 

مطلب پیشنهادی: ۷ راز برای داشتن ناخن هایی سالم

 

۶- پودر فلفل قرمز

۷- سرکه (حدود ۵ دقیقه انگشتانتان را در سرکه خیس کنید)

۸- آب لیمو (حدود ۵ دقیقه انگشتانتان را در آبلیمو خیس کنید)

۹- پودر سیر یا گل میخ

۱۰- نوک انگشتان خود را با چسب نواری، باند یا دستکش بپوشانید.

همچنین در مطلب دیگری با عنوان راه هایی برای ترک جویدن ناخن که خانومانه در اختیار شما قرار داده است می توانید با راه کارهای دیگری آشنا شوید. 

 

نکته:

– روغن های ذکر شده در بالا می توانند موجب تقویت ناخن ها شده به طوری که سالم تر و جذاب تر به نظر برسند (حتی وسوسه برانگیزتر). اما اگر آن ها را با چیزهایی مثل فلفل قرمز، سس تند، پودر میخک، پودر سیر، پیاز ها هر چیز دیگری که گفته شد ترکیب کنید و بعد به ناخن هایتان بزنید قطعا طعم و مزه ی بسیار بد و وحشتناکی خواهد داشت و اصلا حاضر نیستید آن را امتحان کنید.

– نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر شما از این روش برای کودکان استفاده می کنید سعی کنید تا جای ممکن فلفل نزنید چون ممکن است دستش را به چشمانش بزند و بعد می تواند خطرناک باشد.

– سعی کنید همواره ناخن هایتان را کوتاه، مرتب و سوهان زده نگه دارید تا لبه های کج و معوج نداشته باشد و شما را وسوسه نکند تا با دندانهایتان بخواهید آن ها را صاف و کوتاه کنید.

– همیشه در یخچال خوراکی هایی مثل هویج، ساقه ی کرفس یا یخ داشته باشید. در مواردی که بسیار وسوسه به جویدن داشتید می توانید دندانهایتان را در آن ها فرو ببرید.

– استفاده از سرکه و آبلیمو نیز می تواند برای مبارزه با عفونت بسیار مفید باشد.

– اگر آنقدر ناخن هایتان را جویده اید که پوست اطراف ناخن دچار آسیب شده است، استفاده از فلفل ها یا سرکه و آبلیمو می تواند آن ها را بسوزاند و بسیار آزار دهنده باشد. بنابراین ابتدا از روغن های گفته شده استفاده کنید تا پوست اطراف ناخن ترمیم شود و سپس از مواد تند استفاده کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 125
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 159
  • بازدید ماه : 142
  • بازدید سال : 2,788
  • بازدید کلی : 36,205